Home » marketing

maart 2017

Gezonde reepjes 2.0, niet altijd veel gezonder!

By | 2018-09-23T08:37:31+00:00 maart 12th, 2017|Blog|

Enkele jaren geleden werden erg veel gezond ( of op zijn minst gezonder) verklaarde repen op de markt gezet. Deze reepjes bestaan vaak uit muesli. Fabrikanten verklaren al deze muesli en noten/granen reepjes als een gezond en verantwoord tussendoortje. He zou in elk geval verantwoorder moeten zijn dan de vele bekendere repen ( Mars, snickers, Twix) en daar hebben ze vast een punt. Maar eigenlijk valt daarmee geen enkele vergelijking te trekken omdat al [...]

januari 2017

Kindermarketing en waarom wij er blind intrappen

By | 2018-09-23T08:37:34+00:00 januari 3rd, 2017|Blog|

Onlangs had Monique van der Vloed een zeer felle discussie op haar Facebook groep. Aanleiding was haar post over een potje chocoladepasta wat was gericht/bedoeld voor baby’s. De eigenaresse van “ de kleine keuken”, ( de fabrikant)  zat toevallig ook in de groep en reageerde. Haar reacties waren natuurlijk zeer zorgvuldig uitgekozen, en er werd hevig geprobeerd om de zogenaamde “ gezondere punten” aan deze pot chocopasta uit te melken.  Deze hele discussie wekte bij Monique enorm [...]